22 Kasım 2010

Mimlendim! Konu mu? bebek-çocuk kitapları

Yeni bir blogcu olarak ilk defa mimlendim sevgili DeryAze (http://www.deryaze.com/ ) tarafından.Çok mutlu oldum ama farkettiğimde biraz geç olmuştu.Özürlerimi iletiyorum buradan.

Mim konusu: bebek-çocuk kitapları.Bu konu hakkında fazla düşünmemiştim sadece bir akşam ortim bana dönüp oğlumuza kitap okumayı sevdirmeliyiz dediğinde sever herhalde kitap okunan bir evde büyüyecek demiştim ve ondan sonrada düşünmeye başlamıştım.Nereden başlamalı diye.Kendimi düşünüyorumda Küçük Prens,Çocuk kalbi,Gülten Dayıoğlu ve Ömer Seyfettin serilerini zevkle ve defalarca okumuştum.Umarı oğlumuzda zamana uymaz ve kitap okumaktan zevk olan biri olur.Bende bu düşüncelerle keyifle cevapladım soruları...

1. Boncuğunuza kitap seçerken en önem verdiğiniz kriterler nelerdir?

Boncuğumuz minicik olduğundan henüz kitap seçme aşamasına gelemedik ama sanırım okurken keyif almasını ve aynı zamanda bir şeylerde öğrenmesini sağlayacak kitaplar seçeriz.

2. Bir kitabın kapak tasarımı sizi cezbeder mi?

Kitabın adından sonra dikkatimi çeker.

3. Çocuk kitaplarının didaktik yaklaşımını nasıl buluyorsunuz?

Doğru bulmuyorum ve kitap okumaktan soğutacağını düşünüyorum.

4. Çocuk kitaplarındaki resimler nasıl olmalı sizce? Hikayesini beğendiğiniz bir kitabı illüstrasyonlarından dolayı almamazlık ediyor musunuz ya da tam tersi oluyor mu? Hikayesi uyduruk olan bir kitabı grafiklerine aşık olarak aldığınız oldu mu? Grafiklerde aradığınız temel özellikler var mı? Varsa nedir?

Çocuğun hayal gücünü daha da zenginleştirmesi açısından kitaplardaki resimler çok önemli ama çok fazla da gerçeklikten uzuak olmasını istemem.Henüz kitap almadık miniğimize ama ilk alacağımız kitabın bol resimli olmasını isterim önce ben sonra da miniğimiz kendi masalını anlatabilir belki resimlere bakarak.

5. Çocuğunuzun şu anda en sevdiği 3 kitap hangileri? Bu kitapların bir ortak yönü var mı?


Henüz bir kitabı olmadığı için bilemiyorum.Dilerim ilerde seveceği bir sürü kitabı olur.

6. Bir çocuk kitabı yazsanız hangi temayı işlemeyi düşünürdünüz, ya da temasız öyle bir masal mı uydururdunuz?

Çocuğun dünyasına fark ettirmeden bir şeyler katacak eğlenceli masallar yazmak isterdim.

Hiç yorum yok: