12 Kasım 2010

Zerde sever misiniz?


Nerden aklıma esti bilmiyorum.Aylar önce canım istemişti birden.Malzemelerini hazır etmiştimde elim gitmemişti bir türlü yapamamıştım.Dün yaprak saracaktım pirinçleri görünce hadi dedim zerdeyi de yapayım.
Değişik bir tatlıdır yapımı kolaydır ama bana nedense çok özel bir tatlıymış gibi gelir.Ölçü kullanmadım tarife bakmadım içimden geldiği gibi yaptım.Nasıl mı yaptım? Önce safranı gül suyu ve azıcık suda beklettim.O güzel rengini bıraksın diye.Tencerede su ve pirinci biraz pişirdim sonra içine şeker, mısır nişaştası, toz haline getirdiğim dolmalık fıstıkları ve safranlı karışımı kattım.Karıştırdım koyulaşına kadar.Sonra kaselere döküp üzerini dolmalık fıstık ve kuş üzümü ile süsledim.
Belki tarifine sadık kalmadan yaptım ama ortaya çıkan lezzet istediğim gibiydi.Hafif serin bir tatlı oldu.Kasım ayında olsakta bu güzelim havalarda hiçte fena olmadı bu tatlı.
Bu aralar en çok keyif aldığım şey mutfağa girip yemek yapmak.Zaten çok severim eliminde lezzeti olduğunu söylerler.Eee...göbişte zorlayınca diğer ev işleri için en keyiflisi ve rahatı mutfakta vakit geçirmek.Hele ki ben mutfakta uğraşırken oğlumda tekmeleri ile eşlik ediyorsa bundan daha güzeli ne olabilir?

4 yorum:

mutluanne dedi ki...

Immm
Afiyet olsun arkadasım oğlunada kilo olsun..
Bende az önce anneme elmalı kurabiye yaptırdım sogumasını beklıyorum sonrada hopp mideme...

laleninbahcesi dedi ki...

ben de dr Ötkerinkini aldım denemek için... henüz pişirmedim... Bayram tatlısı olabilirmi acaba...

Duygu dedi ki...

Afiyetler olsun bende pek severim elmalı kurabiyeyi arkadaşım.

Duygu dedi ki...

Lale Abla,

Neden olmasın çok güzel bayram tatlısı olurda bilmem herkesin damak tadına uyar mı? Biraz değişik bir tatlı bence.Genede denemeye değer...