07 Nisan 2010

Rebeka


.....Hayatın en ufak bir sademesi bir insanı kırıyor, hırpalıyor ve kalbi yaralıyor.Halbuki yaş ilerledikçe tecrübe çoğaldığı için hayatın darbeleri eskisi kadar tesir etmiyor.Kırıcı bir söz ancak incitiyor yaralamıyor.Bir bakış insana bir ateşten gömlek tesiri bırakmıyor artık...
Sahaflardan almıştım bu kitabı.Konusu yada arka kapak yazısı değildi beni çeken. 1941 yılında basılmış,ilk sayfasında el yazısı ile birşeyler yazıyor.Birilerine zamanında hediye edilmiş belkide. Kitabın cildi şimdi ki kitapları düşünürsek çok farklı. Ne zamandır duruyordu kitaplıkta. Okuyorum bir haftadır. Eski kelimeler geçiyor içinde ama anlaşılmayacak gibi değil.Konusu ve karakterleri ile sürükleyici bir kitap.Okurken düşünmeden edemiyorum, kimbilir kimler okudu bu kitabı kimlere hediye edildi ilk kim aldı.....Kitap zaten değerli önemlidir benim için ama böyle eski kitapları okurken artı bir değeri oluyor verdiği keyifte bir başka tabii.
Şimdi dönüyorum ben kitabıma bir yandan merakla okurken bir yandan da bitmesini istemeyerek....

2 yorum:

ŞEKERPEMBE dedi ki...

birde kokusu varıdır bu eski kitapların. kendine has okunmuşluğunun, yıllarının bıraktığı kokusu. iyi keyifler...

sevgilerimle

LoLa dedi ki...

bende severim böyle üzerinde başka hayatlardan izler taşıyan şeyleri.anlıyorum seni.