03 Nisan 2010

Sensiz 1 yıl geçti...


Bugün dedemi kaybedeli 1 yıl oldu...


Dedemle ilişkilerim küçükken hep mesafeliydi. Sevgisini pek belli etmeyen, sert ve otoriter biriydi. Üniversiteyi okumak için Ankara'ya geldiğimde 5 yıl anneannem ve dedemle birlikte yaşadım.İyiki de yaşamışım.Kafamda küçüklükten beri yer etmiş dede figürü tamamen silindi.Her sabah beni okula uğurlardı.Hatta üniversitenin ilk günü beni okula bile götürmüştü :)) Nişanlıyken kabişim beni eve bıraktıktan sonra cama koşar el sallardım sonra arkamı bir dönerdim gülerek beni izlediğini görürdüm. TRT 4 'de sürekli Türk Sanat müziği dinlerdi ben elime kumandayı alıpta kanalı çevirince önce kaşlarını çatar sonra ses etmezdi. Hasta olduğumda küçük bir çocukmuşum gibi hastahaneye götürürdü.Belki basit şeyler gibi gelebilir bunlar ama ben paylaştığımız her ufacık anda onu daha iyi tanıdım daha da yakınlaştım.

Hastalandı.Yaşamak için resmen asıldı hayata.2 sene dayanabildi. Hep gecenin bir yarısı ölüm haberini alacağım diye düşünürken son nefesinde yanındaydım. Belki geç dede torun olduk ama dolu dolu yaşadık o 5 yılı. Nurlar içinde yat dedem.Yaramaz patin seni çok özlüyor.


5 yorum:

ŞEKERPEMBE dedi ki...

canım, ne güzel, güzel güzel anıların var... allah rahmet eylesin...

sevgilerimle...

not: canım bu arada bunları sana bir sürü olumsuzluklar yaşamış birinin yazdığını unutma. sen neyi düşünürsen onu çağırırsın bununla ilgili de bir yazı yazarım senin için?

laleninbahcesi dedi ki...

Benim dedem de aynı sizin dedeniz gbiydi; mesafeli. Bazen bizi hiç sevmez mi ? diye düşündüğüm bile olmuştur. Sonra ama taa 94 yaşındayken, balkonda otururken, benim doğumuma nasıl geldiğini, ismimi nasıl koyduğunun hikayesini anlattı. Yolculuğa çıkıyordum hırkasının cebine para hazırlamış, çıkarıp verdi... çok geç kalmıştık birbirimize ama iyi başladık iyi bitirdik diye düşündüm hep.

Dedeniz nurlar içinde yatsın...

Duygu dedi ki...

Ne güzel demişsiniz ''çok geç kalmıştık birbirimize...''bende aynı şeyi bizim için düşünmüştüm.

Sevgiler...

Unknown dedi ki...

SELAM,Bende dedemi başka türlü severdim hemde çok,son anında bende yanındaydım ve bana o derin mavi gözleriyle bakmıştı koca gece, aklımda bir sürü anısını o gözlerinin fonuyla hatırlıyorum,nur içinde yatsınlar...

Duygu dedi ki...

Evet Elçin nurlar içinde yatsınlar. Şanslıyız bence son anlarında yanlarında olduğumuz için.