09 Haziran 2010

Diyete börek ve sütlaç molası!

Artık yeter dedim kabak, fasulye pişir; yeşillik yıka. Yemek için deli olmuyordum aslında börekle sütlacı ama yapmak istiyordum. Köreleceğim bu gidişle dedim. İlk evlendiğimizde nasıl güzel kekler pufduk pastane poğaçaları yapardım.
Elde börek açma deneyimim bile olmuştu. Zaten bir evde en sevdiğim kokulardan biridir fırından mis gibi gelen kek yada börek kokusu. Diğeri de yeni yıkanmış çamaşır kokusu...Neyse dönelim böreğe. Adı gül böreği bilindiği üzere. İçi ıspanaklı peynirli. (gene de bir yeşillik söz konusu yani) Üstündeki rulo börekleri ıspanak bitince sırf peynirli yaptım. Yiyince börekleri midemin bayram etmesi yanında içimde rahatladı körelmediğimi görmek güzel.

Alamadım hızımı ama, birde fırın sütlaç yaptım.Sütlü tatlı çok severim fakat sık yapmam .Ortimim arası pek yoktur. Ama sakızlı yapıp üzerini de yakarsan bakarım belki tadına deyince yapıverdim bir heves. Orti baksın tadına ben hepsinden nasipleneyim artık. Daha tatlıdan yemedim ama sanırım birazdan yiyeceğim yazarken bile yutkundum çünkü. Canım Ailem başladı.En iyisi gideyim hem izleyeyim hem yiyeyim. Sanki bugün bunları yapmak ardındanda yemek biraz keyiflendirdi mi beni ne? Bu sağlıklı beslenme iyi hoşta ruhum bundan pek hoşnut değilmiş anlaşılan...

3 yorum:

ruhdagı dedi ki...

Arada kaçamak iyidir hele ıspanaklı gül böreği. Bayılırım. Aklıma düşürdün ama benim yapacak sabrım yok. Hele bu sıcakta fırının yanmasını düşünemiyorum. Hazıra talim şimdilik :) Fırın sütlacı Bolulu Hasan Usta'dan temin edersek hiç fena olmaz :)

Duygu dedi ki...

Üzüldüm şimdi bak canın çekti :( Yakın olsaydık yapar getirirdim valla.

Adsız dedi ki...

afıyet olmuştur ınasallah :)