24 Aralık 2010

Emzirme Reformu Sobesi

Sevgili Derya ( https://baskahamile.blogspot.com/) emzirme konusu ile ilgili olarak beni sobelemiş.Henüz oğlum minik tepikleriyle karnımda olsada işte cevaplarım:

(1) Türkiye’de ilk altı ay sadece anne sütü alan bebeklerin oranı sizce yüzde kaç? (*)
Oran tahmin ettiğimin çok altında sadece 1.3 'miş.



(2) Siz bebeğinizi ne kadar süre anne sütü ile beslediniz? Oğlumu en az 1 yaşına kadar emzirmek istiyorum.



(3) Kaç ay doğum izni kullandınız? Çalışmıyorum.




(4) Yasal süt izninizi kullanabildiniz mi? Çalışmıyorum.




(5) Emzirdiğiniz ya da süt iznini kullandığınız için iş yerinde mobbing (tepki, işi bırakmanız için baskı) ile karşılaştınız mı? Çalışmıyorum.




(6) Bebeğinizi toplum içinde, dışarıda emzirmeniz gerektiğinde sıkıntı yaşadınız mı? Şimdiden sıkıntı yaşayacağımı düşünüyorum.




(7) Emzirme konusunda desteğe ihtiyacınız oldu mu? Gerek emzirme danışmanlığı, gerekse psikolojik olarak yeterince destek bulabildiniz mi?Desteğe ihtiyacım olacak mı henüz bilmiyorum. Bulunduğumuz ilçedeki sağlık birimi emzirme konusunda danışmanlık yapacağını belirten bir form gönderdi evimize.Doğuma 1 ay kala gidip bilgi almayı düşünüyorum.




(8) Emzirdiğiniz süre boyunca etraftan “sütün yetmiyor, mama ver, bu çocuk meme emmek için çok büyük” şeklinde baskı gördünüz mü? Umarım böyle bir baskı görmem.




(9) Emzirme Reformu’nu biliyor musunuz? Sizce Emzirme Reformu neden gerekli?
Biliyorum.Daha sağlıklı bir nesil için anne sütü çok önemli.




(10) Emzirme Reformu’nu web sitesinde desteklediniz mi? Destek olmak için http://emzirmereformu.com/adresindeki formu doldurmanız yeterli. Destek vereceğim.


Hiç yorum yok: